Hvad er et godt logo?

Logoet er for de fleste virksomheder hjørnestenen i en visuel identitet, det skal derfor gerne rumme og afspejle brandets DNA. Skal logoet have et glimt i øjet, være corporate eller måske blæret? Det afhænger i høj grad af, hvem virksomheden er og gerne vil være.

Generelt for et godt logo er, at det er velovervejet og designet i harmonisk formsprog. Når det drejer sig om logodesign, kommer særligt designfilosofien “Less is more” til sin ret. Ved at reducere alt unødig støj fra logoet, får man et rent og slagkraftigt logo, der vil kunne vække følelser og indprente sig hos målgruppen.

“De bedste logoer er så visuelt stærke, at man blot ved at have set en brøkdel er i stand til at afkode, hvem afsenderen er.”

Måden hvorpå man skaber et genkendeligt logo, er ved at arbejde med logoets former, farver og typografi. Alle de små ingredienser og hele samspillet, er dét, der tegner det ikoniske billede af en virksomhed. Det er samtidig vigtigt at huske på, at logoet skal differentiere sig fra konkurrenterne, så logoet bliver sit eget. På den måde får forbrugeren et pejlemærke de kan navigere efter, når de er på udkig efter virksomhedens produkter.

Hos Idstudio er vi specialister i at udvikle tidsløse logoer, der vil kunne fungere i mange år fremover. Vores logoer er bundet op af usynlige guidelines, der skaber en ubevidst og behagelig ro for øjet. Vi har bl.a. lavet logoer for Real Esport, Bildrømme og Special Minds.

Mere lavpraktisk sørger vi for, at vores kunder får en logopakke, der indeholder de mest gængse filformater, så logoet for alvor kan komme ud og leve på diverse flader.