Vi skaber rammerne
for jeres budskaber

Visuel identitet

Alle virksomheder har brug for en visuel identitet – store såvel som små. Det betyder også, at vi hos Idstudio både hjælper mindre start-ups med at finde fodfæste, og større etablerede virksomheder med at stå skarpere. For os er størrelsen ikke så afgørende, det handler i højere grad om at være med til at løfte brands til nye niveauer.

Formålet med en visuel identitet er at skabe et ensartet udtryk på tværs af alle flader, hvad enten det er digitalt eller analogt. Ved at tage stilling til et farveunivers, typografi, billedstil, grafiske elementer og brugen af logoet, er fundamentet lagt til en konsekvent visuel fremtoning. Er man tro mod den visuelle identitet, skaber man et sammenhængende og troværdigt ydre, der vil bidrage til en øget genkendelighed.

“Førstehåndsindtrykket
er vigtigt, du har kun
én chance.”

Kombinationen af de visuelle ingredienser, er det, der tegner billedet af en virksomhed. Og det er dét billede forbrugerne ser, fortolker og bedømmer. Det er derfor vigtigt at den visuelle identitet sender de rigtige signaler, og bakker op om brandet.

Hos Idstudio er det en af vores spidskompetencer at udvikle appellerende visuelle identiteter. Vi sørger for, at I som virksomhed får en visuel rettesnor, der gør, at I fremover vil opleve mindre fortvivlelse, når der skal produceres nyt materiale. Derudover vil I opleve, at den visuelle identitet og kommunikation arbejder sammen, så det hele bliver serveret som en helhed overfor forbrugeren, hvilket i sidste ende er med til at definere et klart og entydigt billede af, hvem I er og hvad I står for.